Merken

Bedrijfskleding: jouw visitekaartje

Je maakt nooit een tweede eerste indruk. Of je nu ondernemer in de bouw, de schoonmaak of de beveiliging bent, je wilt dat je klanten direct zien wat ze aan je hebben. Je team moet goed te herkennen zijn en daarnaast betrouwbaar en professioneel overkomen. Bedrijfskleding is daarbij essentieel. Deze werkt als een soort visitekaartje; in feite is het reclame die je met je meedraagt. Maar waar moet je nu eigenlijk op letten? In deze blog geven we je tips.

Goede bedrijfskleding is veilig, verzorgd en vertrouwd

Kleding voor je werknemers moet aan drie eisen voldoen: veilig, verzorgd en vertrouwd. Veiligheid staat voorop: je gaat niet je huis verbouwen in een net pak. De werknemers moeten in hun kleding zonder zorgen hun werk kunnen doen. Zorg daarom dat ze goed beschermd zijn tijdens hun werkzaamheden. Ten tweede moet de kleding netjes en verzorgd zijn. Investeren in nette bedrijfskleding is absoluut de moeite waard. De klant ziet hieraan dat je professioneel en betrouwbaar bent. Houd het dus liefst simpel en strak. Ten derde maak je je met bedrijfskleding sneller vertrouwd bij de klant. Als het logo goed zichtbaar is, onthouden ze het beter. Het moet natuurlijk niet te opdringerig zijn. Maak het drukwerk niet te klein, maar zeker ook niet te groot. Zet je logo op een plek waar de klant het snel kan zien. Dit kan bijvoorbeeld op de borst of rug van een jas.

Andere mogelijkheden

Om het plaatje compleet te maken, kun je aan meer dingen denken dan alleen de outfit. Wanneer je auto's of bestelbusjes inzet, kun je ook hierop je naam en slogan laten zetten. Vraag bij de professional of deze jou advies op maat kan geven. Er kan altijd iemand met je meedenken over creatieve oplossingen. Met een goede presentatie weten je klanten wat ze aan je hebben en denken ze, wanneer je weer weg bent: "Dié bel ik nog een keer!"

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *